Springbreak avonturen en meer - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu Springbreak avonturen en meer - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu

Springbreak avonturen en meer

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Maart 2014 | Verenigde Staten, Arlington

Goedemorgen/middag/avond/nacht (voor Jerney ;P)!

In mijn laatste blog was ik gebleven bij de week vóór Springbreak, dus daar zal ik mijn verhaal dan ook weer oppikken :)
Nadat ik mijn vorige blog had getypt, kwam Sarah bij ons en gingen we met z'n allen naar Chili's geweest waar we de rest van hun vrienden (en mijn vrienden :P) ontmoetten en hier hebben we heerlijk gegeten. Sarah en ik zijn tot de conclusie gekomen dat we allebei een beetje gekker zijn dan normaal als we met z'n tweeën zijn, en dit had consequenties voor Allee's cola. Die was niet meer te drinken na onze behandeling :P Ook haar stukje taart moest eraan geloven, maar dat was compleet Sarah's werk. Op een gegeven moment gingen we samen naar de wc, en ik werd compleet nat gespetterd en daarna zou ik de deur uitlopen, maar toen duwde ze me er weer terug in en hield de deur dicht. Hiervoor heb ik wraak genomen toen we buiten waren, toen Sarah opeens in de bosjes belandde. Al met al was het super gezellig en de tweeling had een mooie taart (en echt typische Amerikaanse) met een foto van Mulan van Disney erop. Als je Mulan nog nooit hebt gezien, moet je daar echt even verandering in maken! Een erg mooie Disney film! Al ben ik fan van eigenlijk allemaal :)
Nadat Sarah uit de bosjes was gekropen, zijn we met een aantal auto's naar Theater Arlington gereden, en hier was een toneelstuk van, je raad het al, Mulan :D Het was ook een soort musical want er werd in gezongen. Het werd gespeeld door kinderen, maar was daardoor zeker niet minder leuk of grappig! Na het stuk waren alle acteurs en actrices in de lobby, en Becky en Allee besloten dat ze de hoofdrolspeler wel erg knap vonden, dus zijn ze foto's met ze gaan nemen. Ik heb nog foto's van Heather en Haley met Mulan genomen, en Heather wilde een foto met Mushu (het draakje). Deze werd gespeeld door een meisje van een jaar of 8, en ze was me toch grappig! Heather ging op haar hurken naast haar zitten zodat ze wat op haar hoogte was, en het meisje gaat ook op haar hurken zitten :P Dus nu hebben we een foto waar de zwaartekracht erg sterk was.
Op zondag hadden we gepland om te gaan shoppen voor een promjurk, maar er was ijs op de weg (de vorige dag zaten we nog in het gras met de zonnebrillen op van de zon te genieten) dus mochten we de weg niet op. Daarom hebben we films enzo gekeken.
Op maandag was de echte verjaardag van Heather en Haley, en de school had ook een cadeautje voor ze: ijsvrij!!! Dus ik had ze de dag ervoor geïnstrueerd in bed te blijven liggen tot ik op hun deur zou kloppen (ik zou ze namelijk ontbijt op bed brengen, zoals wij dat altijd doen in mijn gezin). Ik word wakker, zitten ze allebei beneden, Haley al gegeten en Heather een omelet aan het bakken. Ik heb ze gewoon terug naar boven gestuurd en heb zelf een ontbijtje bestaande uit broodjes hagelslag voor ze gemaakt. Een paar nep-bloemen uit de tuin gegapt voor versiering, en ik vond ook nog wat rozemarijn op het aanrecht, dus dat ook op het dienblad gepleurd. Ik had de cadeautjes al gegeven toen we het vierden (Sarah en ik hadden ze samen drie boeken en een film gegeven, ze zijn namelijk net zo gek van lezen als ik) maar ik had een tijdje terug een pak origami papier gekocht. Van beide was hun lievelingsdier een leeuw, dus heb ik voor allebei een leeuw gevouwen en ook op het dienblad gezet. Ik heb alles gefilmd, en in het Nederlands zingend heb ik Haley's kamer binnengetreden waar ze allebei braaf op bed zaten te wachten. Ze vonden het geweldig en hebben hun tweede ontbijt opgegeten :) Omdat het ziekenhuis en het politiestation geen ijsvrij hadden, hadden we het huis voor onszelf. We hebben de film gekeken die Sarah en ik aan ze hadden gegeven, en verder nog andere gezellige dingen gedaan. Het is hier geen traditie om slingers op te hangen, en omdat ik dat niet wist, had ik er ook geen gekocht, dus helaas geen slingers, maar verder wel een geslaagde verjaardag!
Op vrijdag werd ik eindelijk (na lang aandringen en een beetje zeuren) terug geswitcht van Law enforcement (dat niet de klas voor mij was) naar Japans, en van Frans naar Restaurant Management :D Met Japans loop ik nu wel zes weken achter, maar voor mij maken de cijfers toch niet uit, en ik heb het altijd erg naar mijn zin tijdens Japans. Iedereen die nog steeds in Japans was van het eerste semester was zo blij dat ik weer terug was :) Ik ben zelf ook erg blij! In Restaurant Management koken we dingen en leer je dingen over de opmaak van een bord enzo, dus dat gaat leuk worden! Ik zit met een groep waar ik het goed mee kan vinden en die erg leuke humor hebben, dus dat wordt lachen :)
Na school zijn we dan toch eindelijk gaan shoppen voor een promjurk. We hebben heel wat winkels afgestruind en nog meer jurken aangepast, maar hij zat er helaas niet bij. Hierna zijn we naar huis gegaan, hebben we ons omgekleed en zijn we naar het verjaardagsfeest van mijn vriendin Ridglea geweest (het meisje dat mijn naam in chocolade had gespeld voor Valentijnsdag) wat gezellig was, maar we kenden verder niemand, dus hebben we gewoon met z'n drieën gepraat. Ze had een hotelsuite gehuurd en iedereen kon ook zwemmen als we wilden. De rest bleef slapen, maar wij konden niet want Heather moest oppassen, en we hadden maar één auto (luxeprobleem). Dus 's avonds weer naar huis.
De volgende dag (we zijn inmiddels bij zaterdag 8 maart, wat het begin van Springbreak was) moest Heather oppassen (nog steeds) en dus zijn Haley en ik samen naar Fort Worth gegaan voor meer promjurken. Eerst zijn we een poepchique winkel ingegaan, maar daar zijn we ook weer snel uitgegaan. De duurste jurk die we konden vinden (ik was de winnaar van de zoektocht :P) was $919!!!!!!!! Dus toen zijn we naar World Market gegaan wat ertegenover zat. Hier hadden ze natuurlijk geen jurken, maar wel super lekker brood (wat ik hier tot mijn teleurstelling niet vaak tegenkom, allemaal erg zuur hier, of juist heel zoet, en als je het in je handen vouwt zijn het kruimels) en dus heb ik een brood gekocht, omdat het kan :) Aangezien ik een brood kocht, vonden Haley en ik dat we wel wat meer dan normaal van de samples mochten proeven, dus daar hebben we dan ook volop gebruik van gemaakt. Hierna zijn we naar World Market geweest, een winkel die ook in Arlington te vinden is. Het is een winkel die dingen importeert van over de hele wereld, dus ook van ons kleine kikkerlandje! Ze hadden stroopwafels, drop en Wilhelmina pepermunt :)

kruimeltjes. Dit woord blijft maar in mijn hoofd zitten om de één of andere reden, dus ik typ het maar :)

Haley en ik waarom deze dag allebei erg klunzig, dus besloten we er een puntensysteem aan vast te knopen. Haley gooide de deksel van een potje, maar ving het ook weer op nadat het een paar keer had rond gestuiterd in haar handen, dus kreeg ze een punt. Hierna echter had ze een sample Irish coffee die niet beviel, dus zou ze hem weggooien in de prullenbak. Terwijl ze dit aan het doen was, keek ze mijn kant op, en gooide de beker koffie naast de prullenbak! Dus de hele vloer zat onder de koffie, en ze kreeg vijf punten aftrek. Ze probeerde het nog schoon te maken met servetjes, terwijl ik keihard aan het lachen was en foto's aan het maken was, en uiteindelijk zette ze de prullenbak maar op de grootste natte plek (de servetjes waren namelijk op) en liep weg. Hierna liet ze nog een stoffen kinder mobiel (zo'n ding dat boven een wiegje hangt, volgensmij heet het een mobiel, niet zeker) op de grond vallen, met kletterende belletjes eraan, dus nog een punt aftrek. Nu zat ze dus op min vijf, aangezien ze de ene punt voor de redding erbij opgeteld kreeg. Toen hebben we nog allemaal opwindbare kippetjes en haasjes op een tafel gezet, en de mijne viel er vanaf, dus kreeg ik een minpunt. Hierna zijn we naar de mall gegaan in Fort Worth. Eerst maar even geluncht in de foodcourt, waarna Haley mijn drinken opdronk terwijl ze het vasthield, dus kreeg ze een kwart punt aftrek, en daarna zijn we naar nog een aantal winkels geweest met jurken. Uiteindelijk toch nog mijn promjurk gevonden! Hij is erg mooi, lichtblauw, lang, en met één schouder die bestaat uit zilveren bloemen :) Papa, als je een foto kan vinden, kan je die hier dan opzetten? 's Avonds zijn we met de familie uit eten geweest, op kosten van mijn ouders want, dames en heren: IK GA TAALWETENSCHAP STUDEREN AAN DE UNIVERSITEIT LEIDEN :D En om het te vieren zijn we dus uit eten geweest, lekker steak gegeten! Bij het toetje liet Haley zien hoe je een knoop in een kersenstokje moest maken met je mond en tong, dus ik heb het ook geprobeerd (erg doorzettend, voor 20 minuten namelijk) maar helaas lukt het mij (nog) niet. Haley had er ondertussen al zeven geknoopt en ik zat nog steeds te pielen met mijn eerste. We vertelden de ober dat we dat aan het proberen waren en of hij nog drie kersen kon brengen, en toen kwam hij terug met een heel schaaltje! Alle kersjes kregen hun eigen knoop, en toen zijn we weer naar huis gegaan (na de auto terug te hebben gekregen van de valet parking :) er stond zelfs een Lamborghini in de parkeervakken!!)
Die zondag gingen we naar het Art Museum in Fort Worth. Hier hebben we een expositie gezien over Samurai, wat enorm interessant was, en daarna hebben we nog allerlei schilderijen gezien (o.a. van Gogh, Mondrian en Frans Hals!!) en een hele mooie buste van een Egyptische farao. Hier heb ik, na onze lunch, mijn stenen bord per ongeluk nog in de prullenbak gegooid, waarna Heather hem eruit heeft gevist want ik moest te hard lachen. Op de weg terug naar huis zag ik opeens iets heel gaafs in de lucht: een 'blimp'! Nooit eerder van gehoord, maar het was een zeppelin met reclame erop, echt zo gaaf! We zijn ergens gestopt op een kruispunt aan de kant van de weg en hebben een foto geprobeerd te maken waar ik onder de blimp sta en er naar wijs. Is dat niet een geweldig woord? Blimp :P 's Avonds hebben we zelf gegrilde hamburgers gegeten en het was heerlijk.
Op maandag hebben we de film 'Clue' gekeken, gebaseerd op het spel Cluedo, en je hebt drie verschillende eindes eraan, al heb ik er maar één van de drie gezien. Hierna hebben we nog andere films en video's gekeken en heb ik gelezen in het boek 'Divergent', wat een enorm gaaf boek is, en iedereen (vooral als je een young adult bent, want daar is het aan gericht) moet het lezen :P Ik had het in drie dagen uit :)
Dinsdag heb ik dus gelezen, zijn we naar de bibliotheek gegaan om films te huren voor in Oklahoma, en zijn we naar het postkantoor gegaan zodat ik kaarten kon verzenden :) Ook zijn we naar de kapper van Goldie geweest, want ze was haar checkbook vergeten. Hierna zijn we naar Kohl's (een kleding maar ook koffers, schoenen, wasmachines etc. winkel, een echte Amerikaanse dus) gegaan en hebben we kleren gekocht. Voor avondeten zijn we naar Mama's pizza gegaan en hebben we pizza gegeten met z'n vieren (Barry was nog op zijn werk). 's Avonds probeerde ik Haley meer Nederlands te leren (Heather moest huiswerk maken) en het leuke hieraan is, is dat ze met haar nieuw geleerde woorden zinnen probeert te vormen met de woorden of zinnen die ze al kent. Hier kwamen twee hilarische zinnen uit: 'Ik lik kip.' en 'Ik reken paard'. Ook gewoon de manier waarop ze het zei maakte het nog grappiger, want alle woorden worden echt apart uitgesproken :P Soms maakt ze van één woord, twee woorden omdat er een 'g' aan het einde is, en die is erg moeilijk. Dan wordt het: gezelli g. Echt leuk dat ze het willen leren! Voor we gaan eten zeggen we al 'eet smakelijk', aangezien er geen Engelse equivalent is, en als we gaan slapen zeggen Heather en Haley: 'weltrusten' en 'tot morgen' en 's ochtends is het 'goedemorgen' :)
De woensdag was de dag dat we naar Oklahoma gingen vertrekken, naar de oma van Heather en Haley. Hier hebben we heel wat avonturen beleeft, maar deze blog is al lang genoeg, dus ik ga hier stoppen :)
Hooooooii!! :)

*kruimeltjes*

  • 18 Maart 2014 - 09:38

    Map:

    Gezellig om alles te lezen! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij zijn apetrots dat je in Leiden gaat studeren.

  • 18 Maart 2014 - 10:53

    Okke:

    Ha Marieke leuk weer te lezen maar ik zat te wachten op de avonturen in Oklahoma Schrijf snel!!!!!!
    Xxx
    Okke

  • 20 Maart 2014 - 12:30

    Jan En Alie:

    Hallo Marieke,

    Het leven lijkt daar wel een groot feest met allemaal leuke uitstapjes veel gegiechel en af en toe wat studeren....
    En fijn dat je opleiding in Nederland rond is.....het volgende avontuur wacht dus alweer.
    De tijd vliegt zo wel heel snel voorbij, maar een super ervaring voor de rest van je leven.
    Hartelijke groeten van ons 3en...Jan Alie en Elske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Omdat ik 10 maanden naar Arlington, Texas ga om daar high school te volgen dacht ik: Laat ik een blog bij houden voor de mensen thuis :)

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 19598

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 10 Juni 2014

Marieke goes Arlington, Texas

Landen bezocht: