Vier pagina's in mijn agenda verder... (part 2) - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu Vier pagina's in mijn agenda verder... (part 2) - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu

Vier pagina's in mijn agenda verder... (part 2)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 December 2013 | Verenigde Staten, Arlington

Oké, dus zoals ik al dacht heb ik gister mijn part 2 verhaal gewist zodat het ketchup-incident getypt kon worden. Vreemd, maar oké, want ik was slim genoeg om het verhaal op te slaan met Word :D Go Marieke!
Dus hier het lang verwachte verhaal:

Zoals ik al dacht was het niet de dag erna dat ik weer verder ging met dit verhaal maar een aantal dagen :P

Ik was gebleven bij Thanksgiving op donderdag 28 november.

In Amerika bestaat het fenomeen: Black Friday. Dit betekent dat op de vrijdag na Thanksgiving (vaak al meteen na middernacht) bij heel veel winkels de lichten aangaan in het midden van de nacht en de prijzen naar beneden gaan. Dit is zo'n festijn dat mensen voor de winkels kamperen om die ene aanbieding te krijgen en ze zullen er voor vechten ook (letterlijk!). Jaarlijks gaan hier dan ook mensen dood tijdens Black Friday omdat ze vertrappeld worden of neergeschoten (echt waar!) omdat ze een gevecht hadden met iemand anders om een tv of iets dergelijks. Gezellig boeltje dus.
Om de één of andere reden begon black FRIDAY al op donderdag avond :P Dus Janell en ik hebben ons in het oorlogsgebied gewaagd om een kijkje te nemen bij de afgeprijsde dingen (mijn innerlijke Nederlandse dwong me haast om natuurlijk even te KIJKEN bij al deze koopjes, ook iets kopen? mwah, misschien.. waarschijnlijk niet.. zien we dan wel weer) en dus om 9 uur 's avonds met z'n tweeën (Roy en Audrey wilden voor geen goud mee) in de auto naar deze zeer unieke ervaring.

Eerst komen we bij een elektronica winkel. Het was niet zo druk als ik had verwacht, maar nog steeds drukker dan normaal. We konden in ieder geval nog wel redelijk normaal rondlopen. Janell heeft zich hier uitgeleefd bij de DVD's voor 3 à 4 dollar per stuk. Ik heb ze allemaal bekeken natuurlijk, maar er zat er geen bij die me van mijn Nederlandse gewoontes af kon krijgen. Toen we alle DVD's doorgekeken hadden, gingen we op zoek naar de rij voor de kassa. Uiteindelijk vonden we het einde van de rij tussen de wasmachines. Dus in de rij gestaan tot aan de tv's. Daar werden we verspreid over de kassa's en voor die kassa weer in de rij gestaan (natuurlijk tussen allerlei andere artikelen die makkelijk mee te nemen zijn) en daarna naar buiten. Zo.. next!
De volgende winkel was Michael's (een van alles en nogwat winkel. Een soort DEVO aan de achterkant, dus zonder de onderbroeken maar met de kralen en alles) en hier werd de verleiding met te groot want hier zag een aantal perfecte kerst- en verjaardagscadeau's voor Elke, Jerney en Marlien. In deze winkel was het rustiger dan normaal in een winkel (zelfs rustiger dan in de DEVO in Sneek!) wat natuurlijk erg vreemd was aangezien het pre-black friday was.. Dus ongeveer 10 seconden gewacht voor de kassa, met de creditcard getoverd en toen op naar de volgende winkel.
Dit was de grootste (ik heb er volgensmij wel eens eerder over verteld) winkel waar we heen gingen (en waar ik hier in ben geweest) deze avond: Target. Een enorme supermarkt (groter dan de Hyper U in Frankrijk mam!) die ook een pizzahut er in heeft, kleren verkoopt, een schoenenafdeling heeft, telefoons, dvd's, andere elektronica, office supplies, schoolspullen, noem maar op! (ik vraag me af of ze rietjes hebben :P Ik ben nog steeds zeer teleurgesteld in de HEMA dat ze geen rietjes in het assortiment hebben! Dat zou je toch verwachten van de HEMA?)
We zouden naar binnen lopen bij de eerste set van 6 automatische deuren, maar daar stonden twee medewerkers die ons naar de tweede set 6 automatische deuren zo'n 40 meter verderop stuurden omdat ze de doorstroom wilden verbeteren in de winkel of iets dergelijks. Het was niet helemaal duidelijk voor ons allebei. Dit was onze eerste aanwijzing dat het hier toch echt wel wat drukker was dan in de vorige twee winkels. Let the Black Friday Craziness begin!

De automatische groene deuren zwaaiden voor ons open en toen we binnen kwamen door een tweede set automatische groene deuren, barstte er een gekakel los. OVERAL waren mensen, vooral vrouwen, die aan het winkelen waren en in ellenlange rijen stonden. Janell en ik drongen ons naar binnen bij de DVD sectie en ook daar was een rij aan het vormen (voor ons onverklaarbaar waarvoor op dat moment) waar wij dus lekker omheen liepen. We gingen naar de DVD's omdat Janell wilde kijken of ze er nog wat meer kon vinden, en ik ging naar de verjaardagskaarten. We sproken af dat Janell bij de DVD's zou blijven zodat, als ik klaar was, ik haar daar hopelijk weer zou kunnen lokaliseren.
Bij de verjaardagskaarten heb ik de meest hilarische kaart gevonden, dus ik heb er, tegen alle verwachtingen in, drie van gekocht voor Elke, Jerney en Marlien hun verjaardag. Ik ga niets verklappen over de kaart, maar ik zal alleen zeggen dat, iedere keer als ik hem opende, ik weer dubbel lag van het lachen :P
Hiierna terug naar de DVD sectie op zoek naar Janell. Uiteindelijk heb ik haar gevonden en toen zijn we naar de volgende sectie gegaan: de 'het-kost-hier-maar-een-paar-dollar-per-ding-behalve-een-paar-'misplaatste'-artikelen-die-veel-meer-kosten-in-de-hoop-je-te-misleiden-zodat-je-ze-toch-koopt-want-wie-kijkt-nou-naar-het-prijskaartje-in-een-dollar-sectie-daar-ben-ik-te-lui-voor-sectie. Hier heb ik, ondertussen goed op de prijskaartjes lettend, een paar één dollar kostende cadeautjes weten te vinden voor Audrey voor onder de kerstboom.
Hierna waren we klaar om naar de kassa te gaan. Dus op zoek naar de lijn (moet je even weten: er zijn zo'n 30 kassa's in deze winkel). We zagen een lijn die naar ons toe kwam en vlak voor ons omdraaide en weer de andere kant op ging. Dus wij hebben het einde van de lijn na een tijdje gevonden. We liepen dus richting de dollarsectie, draaiden om vlak voor de dollarsectie en waren nu tegenliggers van hoe we net liepen. Aan ons rechterhand waren de kassa's maar die werden van ons gescheiden met een lint (jammer dat Koningin Máxima er niet was om die even voor ons door te knippen) dus liepen we verder van kassa 30 richting kassa 1. Wij dachten namelijk dat daar het einde van de lijn zou zijn. We hadden ons niet meer kunnen vergissen.
Vlak voor we bij kassa 1 aanbeland waren, werden we naar links begeleid, van de kassa's weg en door de cosmetica sectie (ja, die heb je daar ook, die was ik nog even vergeten) heen. Hierna gingen we naar rechts, langs de shampoo's en haarborstels, richting het echte supermarkt gedeelte. Hier zijn we door 10 gangen vol met supermarktproducten gezigzagd en daarna, eindelijk, waren de kassa's in zicht. Ongeveer een uur later dus..
Dit was zeker een avond om nooit te vergeten, maar waarschijnlijk ook om nooit te herhalen. Jeetje hé, wat een drukte!

De volgende dag was het dus echt Black Friday, maar we hebben ons niet meer in een super drukke winkel gewaagd. Roy, Audrey en ik besloten naar de film te gaan: 'The Book Thief'. Een super goede film, een echte aanrader, tenzij je het droog wil houden :) Dus met een vers betraand gezicht de bioscoopzaal uit. Daar werd natuurlijk meteen gebruik van gemaakt door Roy, de grappen produceerder draaide op volle toeren.
Hierna naar Roy's favoriete (nou ja, het is waarschijnlijk een gedeelde eerste plek met Starbucks) winkel geweest: Half Price Books. Ik vind het zelf ook een geweldige winkel. Allemaal tweedehands boeken en, Roy's guilty pleasure, platen voor een koopje. Hier nog een cadeautje voor mama gevonden en kerstkaarten gekocht. Door Black Friday kregen we nog 40 procent kassa korting ook! Mooi meegenomen dacht ik zo :)
Hierna naar een 'on de border' geweest en middag gegeten (een Mexicaans restaurant, heel lekker! En je krijgt gratis tortilla chips :D) en daarna weer naar huis.

Dit is het einde van deel 2 (er komt een deel 3!!). Ik was eigenlijk van plan om nog meer te vertellen, maar ik heb even iets heel grappigs te vertellen dat zijn eigen reisverslag verdient. Dus maak ik dit het einde van deel 2 en kom ik later nog met deel 3, maar eerst dus een ander verhaal in het volgende reisverslag wat ik nu ga typen :)

  • 15 December 2013 - 17:20

    Okke:

    Weer erg leuk!!!!!!!!!!!!!!!
    Xxxx Okke

  • 16 December 2013 - 16:05

    Margreet:

    Heel herkenbaar black Friday. Ik was net in New York en ik had zelfs de neiging om mensen te gaan slaan! Ik bedoel maar, ik ben nooit zo agressief. Nu maar wachten tot 26 december Marieke, dan heb je boxing day, alleen de naam al zegt alles! Of bedoelen ze boxen vol? In ieder geval succes en merry x-mas.
    XxxMargreet

  • 20 December 2013 - 22:37

    Judith:

    Hoi! Weer heel erg genoten van je verhalen! Ja die krokodil lijkt me echt nog steeds niets maar zo'n black Friday lijkt me erg leuk om mee te maken! Maar goed ik ken de verhalen van Margreet ook dus al die mensen om je heen te duwen en te trekken aan spullen misschien zou ik echt gaan gillen op een gegeven moment! Wel leuk alles wat je mee maakt! Wat een leerzaam en verrijkend jaar is dit voor je. We wensen je hele gezellige en bijzondere kerstdagen en een heel goed 2014 toe. Groetjes van Judith and boys and dogs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Omdat ik 10 maanden naar Arlington, Texas ga om daar high school te volgen dacht ik: Laat ik een blog bij houden voor de mensen thuis :)

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 19607

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 10 Juni 2014

Marieke goes Arlington, Texas

Landen bezocht: