Het duurde even, maar hier is weer een nieuwe! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu Het duurde even, maar hier is weer een nieuwe! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu

Het duurde even, maar hier is weer een nieuwe!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

25 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Arlington

Hello!

Na een hele lange reis goed aangekomen in Texas :) Zelfs in het vliegtuig nieuwe dingen geleerd, bijvoorbeeld dat de Engelsen warm eten voor lunch :P Ik zat naast een moeder met haar dochter die naar New York gingen omdat de dochter was geslaagd en 21 was geworden. Van Londen naar New York was echt het gaafste vliegtuig ooit: iedereen had zijn eigen schermpje en daar kon je films op kijken, muziek op luisteren en zelfs games op spelen! Eerst Life of Pi gekeken en later nog een hilarisch racespelletje gedaan :)
Op het vliegveld van Londen kreeg (natuurlijk) ik een random bag search, maar de vrouw die het deed was alleen maar helemaal enthousiast over de klompjes aan mijn tas en het beschermengeltje in mijn tas en allemaal andere dingen die ze ongelofelijk 'cute' vond :P Op het Newark vliegveld ging er telkens een pieper af bij mijn handbagage koffer, dus kwam een man allemaal spullen eruit halen om te kijken waarom het afging, maar hij kon niks vinden. De blik op zijn gezicht toen hij mijn tweede haarborstel die in de koffer zat eruit haalde was wel erg grappig :P Ondertussen heb ik alle andere STS highschoolexchange mensen geloodst, en heb ik alleen nog 1 Franse jongen over. Het was nog wel wat moeilijk om hem te verstaan, maartoen hij mij vroeg of het klopte dat hij maar een heel klein beetje een accent had, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om dat te ontkennen :P
In het vliegtuig naar Dallas kwam ik naast een Mexicaans koppel te zitten. Toen ik dat eenmaal doorhad probeerde ik natuurlijk meteen mijn Spaans op hun uit. Blijkbaar klonk mijn eerste zin (Seis de Mexico?) zo goed, dat ik meteen een heel Spaans verhaal terug kreeg waar ik geen reet van verstond. Gewoon de hele tijd Si zeggen en dan kwam het wel goed :P
Toen we eindelijk geland waren (en ik enorme honger had, want ik had niks meer gegeten sinds de lunch in het Engelse vliegtuig) liep ik naar de plaats waar ik mijn koffer op moest halen en daar stonden mijn hostfamily en Rabea (een voormalig exchangestudent van hun, ik ben de 21ste, die bij hun op bezoek was) me op te wachten. We zijn eerst langs de mac gereden (al zijn ze daar niet de grootste fans van, maar daar wisten ze zeker dat ik het menu kende, al was het nog steeds anders dan het Nederlandse menu) en daar wat te eten gehad. Daarna naar huis. Ik was toen al meer dan 24 uur wakker (in het vliegtuig naar Newark heb ik 3 liedjes lang geslapen, verder niet) maar toen ik eenmaal begonnen was met mijn koffer uit te pakken om bijvoorbeeld mijn tandenborstel te zoeken, kon ik het niet laten om dan maar ook in een keer alles uit te pakken :) Dus dat werd nog later. De volgende dag was ik echter al om iets van 6 uur 's ochtends op door de jetlag.
Mijn hostfamily had een pyjama voor me en een badhanddoek met mijn naam erop, en een mand vol met Amerikaans snoepgoed dat ik waarschijnlijk niet zou kennen (en dat klopt, behalve de oreos en de doritos). Mijn naam wordt door hen uitgesproken als Meríke, maar het lijkt er best op :)
Een paar dagen later hebben Janell (mijn hostmoeder), Audrey (mijn hostzusje) en ik een roadtrip naar Austin, de hoofdstad van Texas, gemaakt. We zijn naar het regeringsgebouw geweest waar je de zalen kon zien van het senaat en het huis van afgevaardigden wat best gaaf was, en daarna zijn we naar een bron geweest was is ontstaan door een scheur in de aardkorst. Hier kon je op een boot met een glazen onderkant zodat je alles kon zien. Er waren ook hele leuke schildpadjes :) Daarna gingen we naar het hotel, niet een hotelletje, maar een HOTEL! Jeetje man wat was dat ding groot! En luxe! Het had een zwembad, een buitenzwembad, een sauna, een bubbelbad, een fitnissruimte, een aquarium etc. etc. Audrey was ook nog nooit in zoiets groots geweest dus wij hebben ongveer overal foto's van gemaakt en Janell bleef maar lachen :P De foto's gingen van deurklinken tot de wc met ons ernaast.
Texanen doen echt overal waar ze maar de kans krijgen hun vlag of TEXAS ergens op. Op deurklinken staat de texaanse ster, maar ook op viaducten en kroonluchters etc.
Niks in de films over Amerika is, voor zover ik het nu heb gezien, overdreven. De gele schoolbussen zijn present, en ook de brievenbussen met de rode vlaggetjes. Alles hier is groter, de wegen breder, de insecten angstaanjagend groot en die supermarkten waar je super makkelijk in kan verdwalen omdat ze zooooo groot zijn!
Het zwembad in de tuin in absoluut geen overbodige luxe met deze hitte! Maar gelukkig is er overal airconditioning die vaak zo hard staat dat je het koud krijgt en weer naar buiten wilt :P Morgen (maandag 26 augustus) begint de school en ik ben erg benieuwd. We zijn al wel naar meet the teacher night geweest en al mijn leraren leken erg aardig en waren vaak erg onder de indruk van mijn naam :P
Tot nu toe heb ik bijna iedere maaltijd buiten de deur gegeten, maar vanavond eten we mosselen met pasta (beetje vreemde combi, maar wel lekker lijkt me!).
Ik hoop dat je door dit hele verhaal heen hebt weten te komen :P Ik heb nog wel meer gedaan maar het is allemaal te veel om te vertellen :) Rabea is nu trouwens weer weg. Ze ging de dag nadat ik kwam naar Colombia om naar haar hostbroer te gaan (zij hebben zelf ooit als gastgezin gedient). Audrey liet Rabea beloven dat ze een boodschap zou doorgeven aan haar hostbroer: Als hij haar ook maar iets zou laten overkomen zou ze achter hem aankomen met haar 'pink baseballbat' en hem tot mootjes hakken :P
De foto's upload ik nog wel een andere keer :)

Bye!
Marieke

  • 26 Augustus 2013 - 00:03

    Yvonne Deinema:

    Hey Marieke,

    Fijn dat het allemaal zo posief klinkt. Ik blijf je volgen. Succes morgen op school!

    Houdoe,
    Yvonne Deinema.

  • 26 Augustus 2013 - 08:01

    Okke Van Brandwijk:

    Leuk verslag en heel veel succes op school en bij de cross country

  • 26 Augustus 2013 - 11:17

    Oma En Opa:

    Hallo Marieke ,

    Leuk te horen dat je het goed stelt en dat je bij een aardige familie bent. Veel succes verder ! We wachten je verdere belevenissen af.

    Groetjes

    Oma en opa

  • 26 Augustus 2013 - 18:04

    Marina:

    Hoi Marieke,

    Een overvloed aan nieuwe indrukken als ik dit allemaal lees.
    Heel veel succes met de start op school.
    Laat alles maar op je af komen.
    Ik sta op de mailinglist, dus ik ga je ook volgen.
    Spannend. Dit was in ieder geval een leuk verslag ;-)

    Groetjes,

    Marina


  • 26 Augustus 2013 - 20:10

    Buuffie Tineke:

    Hoi Marieke,

    wat heb je al veel beleefd in die paar dagen. Erg leuk om dit te lezen. wat een geweldige ervaring. Geniet er maar van,
    Het gaat met Martin goed. Hij was volgens Elke gegroeid in die dagen dat ze weg waren.
    Groetjes Tineke

  • 26 Augustus 2013 - 21:45

    Map:

    Hoi Marieke,

    Wat een geweldige reis! Ik vind het knap dat je al zo snel weer van alles hebt gedaan: ik zou eerst een hele dag slapen! Je hebt geen last van jetlag gehad?

    Wat leuk dat je een geborduurde handdoek met je naam erop hebt gekregen: dan voel je je wel echt welkom!
    Ik ben benieuwd hoe het op school was vandaag. Welterusten!
    Veel liefs, Map

  • 27 Augustus 2013 - 11:40

    Liselot:

    Klinkt alsof je het helemaaaaal niet naar je zin hebt ;-).

  • 27 Augustus 2013 - 13:21

    Judith:

    Hoi Marieke,
    Wat een leuk reisverslag! Tot nu toe heb ik een aantal keer zo'n verslag gevolgd maar die waren geschreven door jongens. Ik geloof dat die toch wat korter van stof zijn. Ik krijg het idee dat je het daar wel naar de zin zult hebben en krijgen. We wensen je een hele fijne tijd toe! Geniet er maar van! Groetjes van Judith and the boys and dogs.

  • 30 Augustus 2013 - 20:31

    Boudewijn:

    Holy shit, het lijkt wel of je al een maand weg bent qua belevenissen. Leuke verhalen.
    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Omdat ik 10 maanden naar Arlington, Texas ga om daar high school te volgen dacht ik: Laat ik een blog bij houden voor de mensen thuis :)

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 19615

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 10 Juni 2014

Marieke goes Arlington, Texas

Landen bezocht: