deel drie van hoe de anderen ook heetten :P - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu deel drie van hoe de anderen ook heetten :P - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu

deel drie van hoe de anderen ook heetten :P

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Januari 2014 | Verenigde Staten, Arlington

Jeetje hé! Ik loop echt weken achter :P Daar gaan we even wat verandering in brengen! Ik ben nu bij 30 november :P

Dus, (postbode siiiimon! :P)op 30 december gingen Sarah, Janell en ik naar de ranch waar ik eerder had paardgereden voor mijn verjaardag. Audrey mocht ook mee maar die had het compleet gehad met paarden en besloot thuis te blijven :P Dus Sarah en ik liepen de stallen binnen, was er een klein bolletje dat rond liep te huppelen over de grond: een puppy van een paar weken oud! En na een minuut was hij zo uitgeput van het rennen dat hij besloot te slapen waar hij dan ook terecht was gekomen, kop op de grond, kont in de lucht :P Na dit super leuke welkom werd ik op een groot wit paard gezet en gingen we een buitenrit maken. Mijn paard had er helaas geen zin in, dus liep ik telkens erg achter :P Uiteindelijk samen met één van de instructeurs een afsnijweggetje genomen door de bush en toen reed ik weer naast Sarah. Vlak hierna kwam het leukste van de hele rit. Er was namelijk een nogal steile korte afdaling naar een klein stroompje waar we doorheen moesten en aan de andere kant wee steil omhoog gingen. Het was zo gemaakt dat je een geleidelijke afdaling had als je van de voorkant aan kwam rijden. Dat deed ik dus, maar dan hoor ik achter me waar Sarah is: Horse! horse! Horse!!! Dus ik kijk om, en staat haar paard aan de zijkant van het pad en springt van de hoge deel op de afdaling! En Sarah bleef maar roepen horse! Horse! Horse!! Dat was echt hilarisch :P Alles ging goed gelukkig :) Na de rit zijn we weer terug gereden naar huis en 's avonds had Janell nog wat anders voor ons in petto.

's Avonds zijn we naar de plaats gegaan waar de State Fair was (die was nu alweer weg, alleen het reuzenrad blijft het hele jaar staan) en daar was het Chinese Light Festival. Het waren allemaal Chinese dingen die licht gaven, en omdat we er waren in het donker was het echt super gaaf! Ik kan het niet goed omschrijven, maar ik heb wel enorm veel foto's gemaakt (natuurlijk, ik ben bang dat ik de harde schijf van papa en mama aan het einde van het jaar vol heb gezet met foto's van hier :P) die papa vast wel even hier op wil zetten (hint hint :P) Hier ook nog een paar cadeautjes gekocht voor Kerstmis want dat was ook al weer bijna in aantocht :)

Op de laatste dag van de Thanksgiving Break hebben we niets bijzonders gedaan (er staat namelijk niks in mijn agenda :P) of ik ben het vergeten :P Maar ik neem gewoon aan dat het films kijken was :)

De vrijdag hierna op 6 december, kregen we vrij van school. Waarom? Omdat er een beetje ijs op de weg lag. Dus iedereen meteen in paniek, want dat gebeurt hier normaal gesproken nooit. Audrey en ik zijn naar buiten gegaan en ik natuurlijk een aanloop en dan glijden over het ijs, terwijl Audrey zich voetje voor voetje heel voorzichtig voortbewoog :P Samen een ijspop gemaakt van ongeveer 30 centimeter hoog en die op de brievenbus geplant. Verder heel veel foto's gemaakt met de camera van Janell want die was waterproof. De volgende dag zouden we een christmas party hebben met alle exchange students maar dat ging niet door vanwege de ijzel. Ze hebben hier namelijk geen winterbanden of sneeuw schuivers of zoutstrooiers dus overal stond file en er waren veel ongelukken. Daarom kwam Sarah hier en hebben we de hele dag films gekeken en zijn we naar buiten geweest. De volgende dag heb ik in Fast Food Nation gelezen voor Engels, echt een enorm saai boek over de fast food industrie, en hebben we films gekeken.
Ook op de maandag hadden we geen school omdat het nog steeds als te gevaarlijk werd bestempeld aangezien bijna alle leerlingen zelf met de auto komen en het nog steeds wat glad was. Niet zo veel gedaan op deze dag.

Op zaterdag 14 december gingen Sarah, Janell, Audrey en ik naar het winkelcentrum in Dallas om voor kerstcadeautjes te shoppen. In het midden van het winkelcentrum was eerst een heel orkest dat kerstliedjes speelde en later pakte het orkest zijn spullen en kwam er een ballet voorstelling :) Hier hebben we even naar gekeken vanaf de eerste verdieping (die hier trouwens de tweede verdieping wordt genoemd omdat ze niet zoiets hebben als een begane grond, erg verwarrend allemaal :P) en daarna weer verder geshopt :) 's avonds gegeten bij Kubi's waar het ketchup-incident plaatsvond :P

Op zondag hebben we het huis versierd voor kerstmis. De trapleuning werd omwikkeld met neppe dennentakken, de kerstboom het huis ingesleept en versierd, in de tuin op de bosjes allemaal lichtjes en een opblaasbare kerstman en sneeuwpop. Aangezien mijn bijnaam hier 'bird' is, wat komt van 'big bird', oftewel pino van sesamstraat, hebben we in het tuincentrum een verlichtte pino gevonden en die stond bij de voordeur :) Bijna iedereen in de buurt heeft nu (nieuwjaarsdag) de kerstversiering al lang weer op zolder gepropt, maar bij ons staat pino nog steeds te pronken :) Niet omdat we super trots zijn op onze verlichting, maar omdat we gewoon te lui zijn om het weg te halen :P De opblaasbare kerstman heeft tijdens de feestdagen te veel gedronken en ligt al dagen voor pampus in de voortuin. Helaas konden we hem niet meer reanimeren. Laten we even een minuutje stilte houden voor dit vreselijk verlies.

------------ één minuut later----------------

op zaterdag 21 december was de kerstvakantie dan toch eindelijk begonnen :) Samen met Roy en Audrey naar de film Anchorman 2 geweest. Echt een super grappige film! Ik kan het echt aanraden! Maar eerst natuurlijk Anchorman kijken want dit was het vervolg :) hierna gegeten in een Italiaans restaurant waar Roy en ik een vurige discussie hadden over of ei vlees of zuivel is en of aardappel een groente is of niet. Helaas zijn we het hier nog steeds niet over eens :P Ik vind namelijk dat ei vlees is en dat aardappel geen groente is. Roy dacht het tegenovergestelde. Het hele restaurant heeft mee kunnen genieten van onze discussie en hoe luider het werd, hoe verder Audrey in haar stoel kroop omdat ze niet met ons geassocieerd wilde worden :P

Op zondag zijn we weer naar de film geweest met z'n drieën, dit keer naar het tweede deel van de Hobbit. Erg gave film! Hierna naar 'on the Border' om lunch te eten en daarna weer naar huis. 's avonds zouden we naar een straat in Arlington die ieder jaar compleet versierd wordt met kerstlichtjes. Je mag daar niet eens wonen als je niet mee doet aan deze jaarlijkse traditie. Omdat dit blijkbaar zo bekend en beroemd is bij iedereen, gaat ook echt íedereen er heen. We kwamen in de buurt en daar stond al een rij. Dus wij, nog steeds optimistisch, gingen op zoek naar het einde van de rij. Die was serieus een aantal kilometer verderop!! En het reed ook voor geen meter door de vreemde verkeersregel in Amerika dat als je voor een stoplicht staat en je wilt rechtsaf, dat je dan gewoon mag gaan wanneer je kan, je hebt geen stoplicht. Omdat er een aantal kruisingen waren waar de rij doorheen ging, werd de plek die vrijkwam als het dan toch een beetje opschoof, iedere keer opgevuld door iemand van rechts.. We hebben ongeveer 20 minuten in de rij gestaan, en toen we hierna nog steeds geen meter vooruit waren gekomen hebben we besloten om dit toch maar af te lassen. We zijn daarom naar een winkel gegaan waar ze sieraden verkochten (en kleren en koffers en wasmachines en, je snapt het wel :P) en daar een mooie ketting voor Audrey uitgezocht als laatste kerstcadeautje.

Maandag zijn we naar Fort Worth gegaan en daar hebben we eerst geluncht en daarna kregen Audrey en ik een vervroegd kerstcadeau van Janell: een massage in een spa! We waren wat vroeg en dus zaten we ongeveer een uur in de wachtkamer, die zo rustgevend was dat we allemaal in slaap vielen :P Voor de massage eerst een half uur in een infrarood sauna (die volgensmij helemaal niet werkte want het werd niet warm :P) en daarna dus de massage van een uur. Hierna zijn we Roy tegengekomen en hebben we met z'n vieren gegeten in Cheddars, die een super gave ventilator had. Het leek net een uitvinding van Leonardo Da Vinci! Het was een lange stok die rond draaide en aan die stok zaten een soort roeispanen die zorgden voor een constant briesje. Hierna naar huis en slapen want de volgende dag was het een lange maar gave dag!

De volgende dag, 24 december. was het namelijk Christmas eve. 's Middags gingen we naar het ballet van de notenkraker wat mijn hostfamily ieder jaar doet. We waren allemaal mooi aangekleed en we zaten op de derde rij. Het ballet was echt heel mooi en ik heb nog een Nederlandse poster in het gebouw ontdekt tijdens de pauze :) Van Roy hebben Audrey en ik allebei een houten notenkraker gekregen :D Hierna hebben we gegeten bij het restaurant waar we ook de krokodil hadden gegeten (het is een keten dus wel een ander filiaal) en daarna weer naar huis. Aangezien het Christmas eve was, mochten we de cadeautjes onder de kerstboom 's avonds uitpakken. Ik heb ongelofelijk veel gekregen, van t-shirts van films die ik leuk vind (een minion shirt van verschrikkelijke ikke en twee shirts van Forrest Gump en een shirt van harry potter) en allerlei andere dingen waar ik ongelofelijk blij mee ben :) De familie vonden hun cadeaus van ons ook erg leuk.
De volgende dag was het kerstmis en toen bleek dat we nog meer cadeautjes kregen in de sokken die aan de open haard hingen :D
Wat er hierna gebeurde heeft meer tijd nodig om uit te leggen dan ik nu heb, dus dat komt in de volgende blog :)

Nog een laat vrolijk kerstfeest en gelukkig nieuwjaar!!

  • 02 Januari 2014 - 09:42

    Okke:

    Ha Marieke weer een mooi verhaal en ik zal de foto,s erbij plaatsen xxxx Okke

  • 02 Januari 2014 - 14:46

    Miriam Van Brandwijk:

    Hallo Marieke,

    Leuk om te Facetimen in Hillegom! Je ziet er stralend uit en als ik je blog lees, kan ik me dat wel voorstellen. Iedereen beaamt dat jij het zo goed getroffen hebt in je host family. Weer hele leuke avonturen: ik ben blij dat ik niet op dat paard hoefde. Geniet ervan! Veel liefs, Map

  • 03 Januari 2014 - 18:04

    Buuf Tineke:

    Hoi Marieke,

    Eerst een gezond en gelukkig nieuwjaar toegewenst. Maar dat zal wel lukken wat betreft gelukkig. Jonge jonge wat een leventje heb jij!!
    Dan beleef ik bijna bijna niks!!
    Maar ik gun het je van harte hoor.
    Kun je niet een boek van je belevenissen uit geven?
    Hier is verder alles oké. En Martin leeft maar door!!!!!
    Morgen naar elke toe voor haar verjaardag.
    Wat gaan jullie op elkaar lijken.
    Zie weer uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes van Tineke en miepie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Omdat ik 10 maanden naar Arlington, Texas ga om daar high school te volgen dacht ik: Laat ik een blog bij houden voor de mensen thuis :)

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 19603

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 10 Juni 2014

Marieke goes Arlington, Texas

Landen bezocht: