Leuke vragen? Kom maar op! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu Leuke vragen? Kom maar op! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu

Leuke vragen? Kom maar op!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

11 Januari 2014 | Verenigde Staten, Arlington

Zoals ik al zei zou de volgende 'tussendoor'blog gaan over leuke vragen die ik had gekregen. Hier zijn ze voor je op een rijtje, ook met een paar van Sarah ertussen.

Do Dutch people ever lie? (Liegen Nederlanders ooit?) Ik werd dit gevraagd door Matt van het Cross Country team. Hij dacht namelijk dat liegen misschien alleen iets Amerikaans was..

Do you have normal phones? Do you have Iphones? (Hebben jullie normale telefoons/hebben jullie Iphones?) Dit werd mij enorm vaak gevraagd en is ook bij andere exchange students eentje die hoog op de lijst staat van meest gevraagde vreemde vraag.

Voor de volgende heb je even de situatie erbij nodig. Ik zat in Astronomie en achter mij zit Lexie en rechts achter mij Shameka en daar achter Ashley. Allemaal zijn ze van die typische Afro-Amerikaanse meisje (Giiiirlll, you did not just do that!!) en je kan echt met ze lachen! Op een gegeven moment vroeg Ashley aan mij: Hey, you are from Norway right? (Hey, je komt uit Noorwegen toch?), maar voor ik antwoord kon geven riep Lexie er doorheen met een enorme DUH! in haar toon: No, she is from Brazil! (Nee, ze komt uit Brazilië) en toen iedereen begon te lachen werd mij dus gevraagd: Je komt toch uit Brazilië? Ik bedoel, ik ben zo bleek als ik weet niet wat! Geen teint te bekennen op mijn huid, tenzij een rode telt :P

Do Dutch people chew gum? (kauwen Nederlandse mensen kauwgom?)

Do you have hero's like spiderman in the Netherlands? (heb je helden zoals spiderman in Nederland?)

Mijn persoonlijke favoriet: Ik vertelde aan iemand dat ik uit Nederland kwam, dit was zijn reactie: 'You are from the Netherlands?! Do they sing in the shower there?' (Je komt uit Nederland?! Zingen ze daar ook onder de douche?)

Ongelofelijk vaak werd gevraagd (aan alle exchange students): 'Do you also speak the language that they speak in the country where you are from?' (spreek je ook de taal die ze spreken in het land waar je vandaan komt?)

En toen ik over het koninklijk huis vertelde: 'You have a queen? Does she wear purple?' (jullie hebben een Koningin? Draagt ze paars?) Dus ik vraag met een glimlach (terwijl ik mijn lach in probeer te houden) vast wel eens, waarom? ' 'Because that is a royal colour!' (Omdat dat een koninklijke kleur is!)

Is the Netherlands in England? (Is Nederland in Engeland?) En toen ik nee zei en haar vroeg in welk werelddeel ze dacht dat Nederland dan lag: 'Australia??' (Australië??)

De laatste dagen was het wat mistig dus werd mij natuurlijk gevraagd: hebben jullie ook mist in Nederland?

Dan wat er aan Sarah is gevraagd:

'Does Germany have refrigerators?' (Heeft Duitsland koelkasten?)

'In what part of the United States of America is Germany?' (In welk deel van de verenigde staten ligt Duitsland?)

'Do German dogs bark in German?' 'Blaffen Duitse honden in het Duits?'

en mijn favoriet: 'Does the rain in Germany hurt?' (Doet de regen in Duitsland pijn?)



en toen dacht ik, dit kan veel groter! Dus heb ik de vraag wat de vreemdste vraag was die je tot nu hebt gekregen in de facebookgroep met exchange students naar Amerika gegooid en daar kwamen me toch fantastische antwoorden voorbij!

(ga er wel even voor zitten want het zijn er nogal wat, maar het is zeker de moeite waard, belooft!)

- 'Do you have sex in Sweden?' (Heb je sex in Zweden?)

- 'Do you have pizza in your country?' (Heb je pizza in jouw land?)

- 'Do you ride giraffes to school?' Ze komt uit Brazilië :P (Rijd je met giraffen naar school?)

- 'Do you have water in Switzerland?' (Heb je water in Zwitserland?)

- van hetzelfde meisje uit Brazilië: 'How do you play basketball if you live in the jungle?' (Hoe kan je ooit basketbal spelen als je in de jungle woont?)

- 'Do you speak German in Germany?' (Spreek je Duits in Duitsland?)

- 'Do French girls shave their armpits? Do you have ice? Do you have a microwave?' (Scheren Franse meisjes hun oksels? Hebben jullie ijs? Hebben jullie een magnetron?)

- 'Do you know what a car is?' (weet je wat een auto is?)

-(en dit is wel een hele erge:) 'Do you have a moon in your country?' (hebben jullie een maan in jouw land?)

- 'Do you guys have cars in Italy? Do you shave your armpits?
...''Where do you live in Italy?'' ''Rome'' ''Oh wait, is Rome in Italy?!?"' (Hebben jullie auto's in Italië? Scheren jullie je oksels? Waar woon je in Italië? Rome. Oh wacht! Rome is in Italië?!?)

- 'Is the Netherlands next to japan?'(Ligt Nederland naast Japan?)

- 'Have you had French fries before? What about pizza?' (Heb je ooit Franse frietjes gehad? En Pizza?)

- 'Do you have snow in Norway?' (Heb je sneeuw in Noorwegen?)

- 'So, you are Norwegian, do you speak Norwegian?' Deze vraag heeft iedereen wel een keer gehad, ik ook al heel vaak of ik dan ook de taal sprak die ze in Nederland spraken :P (Dus, je komt uit Noorwegen, spreek je dan ook Noors?)

- 'Do you have stars in Germany? Is it legal to kill someone in Germany? Where in the United States is Germany?' (Heb je sterren in Duitsland? Is het legaal om iemand te vermoorden in Duitsland? Waar in de Verenigde Staten is Duitsland?)

- 'Are you a real Viking?' (Ben jij een echt viking?)

- 'Today I've been asked if I knew where potatoes come from. (from my english teacher) And I am like : ''Mhh. I guess they are from America''
And she was like:'' no, I mean where potatoes actually come from?'' and I am like '' seeds? ground? ''
She was surprised that I knew that.' (even gekopieerd en geplakt :P) (Vandaag werd ik gevraagd of ik wist waar aardappelen vandaan komen (door mijn Engelse lerares) En ik zeg dus: 'Mhh. Ik denk dat ze uit Amerika komen' En de lerares zei: 'nee, ik bedoel weet je waar ze écht vandaan komen?'En ik zei: 'zaden? grond?' Ze was verbaast dat ik het antwoord wist.)

- 'Isn't Norway the capitol of England?' (Is Noorwegen niet de hoofdstad van Engeland?)

- 'Do you live in castles in Italy?' (Leven jullie in kastelen in Italië?)

- 'Is Hitler on your Euro?' (Staat Hitler op jullie Euro?)

- 'Do you guys have 'German Eagle' like we have 'American Eagle?' (hebben jullie German Eagle zoals wij American Eagle hebben?)

- 'Do you speak German in Germany? Yes. So, can you still speak German?' (Spreek je als je in Duitsland bent? Ja. Dus, kan je dan nog steeds Duits spreken?)

- 'Are there polarbears in Sweden?' (zijn er ijsberen in Zweden?)

- 'Are you from the same country as Peter Pan?' Werd aan een Nederlander gevraagd omdat Neverland lijkt op Netherlands :P (Kom je uit hetzelfde land als Peter Pan?)

- 'Do you speak Swedish in Sweden?' (Spreek je Zweeds in Zweden?)

- 'If we have unicorns in Austria. and when i said yes that person was all excited and like "omg! when u go back home u gotta take a pic with one and send it to me. wow that's just awesome!"' (Of we eenhoorns hebben in Oostenrijk. En toen ik ja zei was die persoon helemaal enthousiast en zei: Oh My God! Als je terug naar huis gaat moet je een foto met eentje maken en die naar mij sturen! Wauw! Dat is gaaf!'

- 'So, you are from Germany? Yes. So, you speak Russian?' (Dus, je komt uit Duitsland? Ja. Dus, je spreekt Russisch?)

- 'Where are you from? Switzerland. Oh cool! Can you speak Swedish for me?' (Waar kom je vandaan? Zwitserland. Oh cool! Kan je Zweeds voor mij spreken?)

- 'Do German girls get their period too?' (Worden Duitse meisjes ook ongesteld?)

- 'So... How do you celebrate Thanksgiving in Sweden?' Dat werd haar gevraagd door een volwassene :P (Hoe vier je Thanksgiving (een Amerikaanse feestdag) in Zweden?)

- "So you guys have polar bears in Finland, right?", "Do you guys use cellphones in Finland? How about do you watch TV there?", "Is Finland somewhere in Sweden?" And the best one was "I know where Finland is! It's somewhere near to Russia, right?" Then I was so excited, 'cause usually people have no idea where my home country is located. I was like "Yes, it is!" And then this girl continues: "So it's somewhere near to North-Korea etc?" (Dus jullie hebben ijsberen in Finland toch?, hebben jullie mobiele telefoons in Finland? Kijken jullie tv daar?, Is Finland ergens in Zweden? En de beste was: 'Ik weet waar Finland is! Het is ergens dichtbij Rusland toch? De exchange student werd enthousiast want normaal gesproken heeft niemand enig idee waar Finland ligt. Ze zegt: Ja dat klopt! En het meisje gaat verder: Dus, het is ergens dichtbij Noord-Korea etc?)

- 'Do you have rainbows in Sweden?' (Heb je regenbogen in Zweden?)

- 'Do you have washingmashines in India?' (Heb je wasmachines in India?)

- 'Do y'all have phones in Norway?' I replied with: 'No, I made this Iphone myself.' (Hebben jullie telefoons in Noorwegen? De exchange student antwoordde met: Nee, ik heb deze Iphone zelf gemaakt.)

- "Is Sweden a part of america?" "No, I live in Europe." "What, you live in Europe AND Sweden"!? "Yeah, cause Europe is the continent" "Whats a continent!?" ('Is Zweden een deel van Amerika?' 'Nee, ik woon in Europa.' Wat! Je woont in Europa én in Zweden?!' Ja, want Europa is een continent.' 'Wat is een continent?!')

- 'Do you have popcorn in Turkey?' (Heb je popcorn in Turkije?)

- 'Do you have mondays in Denmark?' (Heb je maandagen in Denemarken?)

- When someone asked me if we have cell phones in Finland I answered "No, 'cause they sold Nokia to Microsoft!". Guy was staring at me and said: "That's sad. Maybe you can buy one from here?" (Toen iemand me vroeg of we mobiele telefoons in Finland hadden antwoordde ik: 'Nee, want ze hebben Nokia aan Microsoft verkocht.' De jongen keek me aan en zei: 'Dat is zielig. Misschien kan je er hier een kopen?')

- 'When you say you are from Africa, the first thing they ask is: 'Do you sleep with lions?'' (Als je zegt dat je uit Afrika komt is het eerste wat ze vragen: 'Slaap je met leeuwen?'

- 'Is Brazil in Europe?' ( Is Brazilië in Europa?)

- 'Can you fall in love in your country?' (Kan je verliefd worden in jouw land?)

- 'Do you have dogs in Slovakia?' (Zijn er honden in Slowakije?)

- 'Isn't it always winter in Germany?' (Is het niet altijd winter in Duitsland?)

- One guy was worried about that now I can't live here whole summer and experience the real summer. Then I told we have summer in Finland as well when I'll come back. The guy answered "yeah but i mean real summer without snow" (Eén man was bezorgd dat ik hier niet de hele zomer kon wonen zodat ik een echt zomer mee kon maken. Ik vertelde dat we zomer in Finland hebben als ik terug kom. De man antwoordde: 'Ja maar ik bedoel echte zomer zonder sneeuw')

- 'Do you have roads, cars, toilets in Georgia?' (Heb je wegen, auto's en toiletten in Georgië?)

- 'Do people die in Italy?' (Gaan mensen dood in Italië?)

- 'Do you have trees in Germany?' (Heb je bomen in Duitsland?)

- 'Do you miss eating fish in Sweden?' because apparently that is different from eating fish in America. (Mis je het om vis te eten in Zweden? Want blijkbaar is dat anders dan als je vis eet in Amerika.. :P)

- 'so you speak German in Germany?' 'Yeah, what else should we speak?' 'Well, I just think it is weird to speak a different language than English.' (Dus, er wordt Duits in Duitsland gesproken? Ja, wat zouden we anders moeten spreken? Nou ja, ik denk gewoon dat het vreemd is om een andere taal dan Engels te spreken.)

En met deze soms ongelofelijk naïeve vragen was dit het laatste voor deze blog :)

Marieke

  • 11 Januari 2014 - 20:41

    Okke:

    Blijkbaar hebben ze geen topografie op school en bestaat de wereld uit Amerika en de rest maar hoe de rest er uit ziet weten ze niet zo goed

    groetjes
    Okke



  • 15 Januari 2014 - 13:27

    Margreet:

    Leuk al die vragen en antwoorden. Hopelijk weet het meerendeel wel waar Europa ligt......en welke talen ze hier spreken!

  • 18 Januari 2014 - 20:38

    Judith:

    Ha Marieke, De afgelopen week van alles beleefd heb ik begrepen! Toi toi toi!
    Zo, ik liep twee blogs achter maar ben nu weer helemaal bij ook dankzij je vader die ik op een feestje tegen kwam. Je hebt de vaart er wel in zeg. Met verbazing heb ik gelezen over het gebrek aan het scheiden van afval! Zo een groot land en het gooit alles maar ongesorteerd weg. Wij lopen hier in Nederland met de zakjes waar de theezakjes ingezeten hebben naar de oud papierbak. Wat een verschil! Nu ik wens je heeeel veel succes! Groetjes van Judith.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Omdat ik 10 maanden naar Arlington, Texas ga om daar high school te volgen dacht ik: Laat ik een blog bij houden voor de mensen thuis :)

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 19615

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 10 Juni 2014

Marieke goes Arlington, Texas

Landen bezocht: