5 maanden hier :D - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu 5 maanden hier :D - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Marieke Brandwijk - WaarBenJij.nu

5 maanden hier :D

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

29 Januari 2014 | Verenigde Staten, Arlington

Hallooooo!!

Sorry dat ik niet eerder heb geschreven!! Gewoon geen tijd (zin) gehad de laatste paar weken :) Maar nu, na herhaaldelijk aandringen van mijn vader die verzoeken van jullie kreeg, ga ik toch maar even wat doen aan het gat van 5 weken tussen de laatste blog en deze :) Dus, ga er even goed voor zitten want ik heb ongelofelijk veel te vertellen! En voor ik ga beginnen wil ik alvast even mijn Beppe een super gelukkige 80ste verjaardag wensen! En dat u nog maar heel veel oudjes mag verslaan met bowlen! En puzzelen natuurlijk :) En wanneer komt die kat er nou? Ik hou van u Beppe :)

Oké, dan zal ik nu echt beginnen.

Waarom ik het stukje hiervoor zo lang heb gemaakt is omdat je dat deel kan zien op facebook, en ik wil niet dat mensen die normaal mijn blog ook niet lezen, hem nu wel gaan lezen omdat ik nu even iets belangrijks te vertellen heb wat de meesten van jullie (als niet allemaal) al weten: Ik ben geswitcht van hostfamily.
Ik ga het even kort en bondig houden hierover aangezien ik dat wel zo respectvol vind naar de Dykes familie toe. Het ging gewoon niet lekker met Audrey en mij en we konden het absoluut niet vinden. Ook heb ik nooit het idee gehad dat ze super geïnteresseerd in mij of in de Nederlandse cultuur waren. (zo zit de cd van Blof die ik voor ze had meegenomen uit Nederlands nog steeds in het cellofaan)
Ik heb dit allemaal met Sarah (uit Duitsland) gedeeld en zij heeft me aangespoord om met Donna (mijn area representative van de organisatie) te bellen en dat heb ik dan ook gedaan. Alles aan haar uitgelegd en toen zijn we samen tot de conclusie gekomen dat het beter was als ik zou switchen van hostfamily. In mijn blogs heb ik nooit tegen jullie gelogen, alleen selectief verteld.
Dus nu woon ik bij de Hines family :) Misschien herinner je je nog wel dat ik wel eens met de identieke tweeling Heather en Haley naar dingen ging? Zij zijn nu mijn nieuwe hostzusjes :D Mijn Hostmoeder heet Goldie en mijn Hostvader heet Barry. Ze hebben allebei facebook (Heather en Haley niet) en Goldie post vaak foto's van mij op facebook van de dingen die we allemaal doen :) Ze hebben ook een hondje genaamd: Sundee. Een klein tekkeltje die erg enthousiast is over alles :)
Ik heb het hier echt geweldig en ze zijn super aardig en geïntereseerd in alles wat ik te vertellen heb :) Ze hebben nog nooit exchange students gehad maar zijn super enthousiast!

Aangezien ik vijf maanden achter loop op mijn vorige blog, wil ik deze maanden nog wel inhalen. Voor jullie, maar ook voor mezelf later. Ik ga het wel wat korter houden dan normaal, maar dat snappen jullie vast wel :)

Dus, we waren gebleven op kerstdag (jeetje, wat slecht van mezelf, dat is een maand geleden! :P). Op kerstdag (ze hebben er hier maar één) gingen we naar Janell haar familie. In de letterlijke middle of nowhere stond een kleine caravan waar de ouders van Janell in woonde. Het was erg vreemd en ik voelde me absoluut niet thuis. Ten eerste gaven alleen de ouders mij een hand, de rest keurde me niet eens een blik waardig, en ik kon eigenlijk over niks praten aangezien ze absoluut niet tolerant zijn, over niets! Dus hier verveelden Audrey en ik ons stierlijk en er was geen ruimte om even ergens anders heen te gaan. Dus dat was erg vreemd en bijzonder :P Hierna zijn we weer naar huis gegaan (Als je buiten het huis stond zag je alleen maar dor gras en wat hekken, meer niet, maakte niet uit in welke richting je keek). 's Avonds hebben we de regeneration (dit is niet uit te leggen, hier moet je de serie voor kijken) van Docter Who gekeken en daarna naar bed. De volgende dag zijn Roy, Audrey en ik naar Fredericksburg geweest voor een paar dagen. We zijn naar grotten geweest waar echte vleermuisjes aan het plafond hingen en waar het water overal vanaf drupte. Je mocht de grot niet aanraken aangezien het nog steeds 'leefde' en dus groeide. Als je het aanraakte ging het dood. De grot was per ongeluk ontdekt toen ze aan het kijken waren of er genoeg grond was om daar een snelweg aan te leggen. Hierna zijn we Fredericksburg ingegaan (Één straat met winkels) en hebben we geshopt. Hierna zijn we naar een dorpje gegaan (dat naar mijn mening de titel 'dorp' niet eens verdiend, meer een gehucht) met een populatie van letterlijk drie. Waarom we hier dan heen gingen? Het gehucht heette 'Luckenbach' en dat is blijkbaar ooit in een liedje bezongen en daardoor kennen mensen het. Er zijn twee winkeltjes, de één met troep en een hele lieve grote kater die precies op Tico leek! Die lag te slapen in een mand met sjaaltjes ofzo :) en de ander met cowboy hoeden en een grote open haard binnen die ongeveer het hele gebouwtje in beslag nam. Naast deze twee 'toeristenwinkeltjes' was er nog een danshal waar je ook eten kon kopen. Hier heb ik 'funnelcake' gegeten wat super lekker was! Een soort oliebollen in de vorm van sliertjes op gerold alsof het een grote slak op zijn kant was, met poedersuiker. Maar het leukste van dit dorpje komt nog: Tumbleweed! Dit was de naam van een Longhorn koe die daar stond aan een touwtje en je kon met hem op de foto. Dus ik heb op zijn rug gezeten natuurlijk :) De man van wie de Tumbleweed was had ook een hondje die lag te slapen in een mand en een haan die over het gebied heen scharrelde. Hij was echt super grappig, en toen we een foto met hem namen op mijn verzoek, zei hij: 'C'mon, let's smile like we just met on the internet' (Kom op, laten we lachen alsof we elkaar net op het internet hebben ontmoet' met een enorm Southern accent :P Hierna zijn we naar het hotel gegaan (een bungalow gebouw verdeeld in kamers) en hebben we 'the Avengers' gekeken.
De volgende dag hebben we nog wat geshopt en zijn we ook naar een 'gun store' gegaan waar Roy naar geweren heeft gekeken. Overal waar je keek waren opgezette dieren en geweren en pistolen en noem maar op. Daarna zijn we naar een plaats gereden waar ik geen bereik meer had (zo ver afgelegen was het dus :P) en waar een aantal bergen waren. Hier hebben we 'enchanted rock' beklommen. Een berg die volgens de indianen heilig was en daarom is het nu een toeristen plaats waar ze lekker hun afval kunnen weggooien, nee dit is hartstikke logisch... Maar goed, hier zijn we tot de top gekomen en daar ben ik zelf ook nog even in een aantal 'grotten' geweest (het leken meer op hunebedden op een berg) terwijl Roy en Audrey aan het uitrusten waren. Het uitzicht was prachtig! Hierna aan de klim naar beneden begonnen en hier kwamen we erachter dat een eigen weg kiezen niet zo verstandig is. Uiteindelijk moesten we écht klimmen over rotsen en van een pad hadden we al lang niet meer gehoord :P Dit zorgde wel voor mooie foto's en het maakte mij niks uit, ik vond het alleen maar leuker zo :) Uiteindelijk wel naar beneden gekomen en toen weer terug naar het hotel gegaan. De volgende, en laatste, dag zijn we 's ochtends nog even snel, maar niet per sé vroeg (de winkels gingen open om 10 uur en sloten om 4 uur) naar één van de winkels gegaan zodat ik een kerstboomhanger voor mijn ouders kon kopen. Het is een houten vorm van texas met twee pepertjes eraan hangend en erop staat: Texas mistletoe :) Hierna zijn we weer terug naar Arlington gereden.

De volgende dag was zondag 29 December en hier was ik om 4 uur 's middags bij Heather en Haley thuis (die dus nu mijn hostzusjes zijn) en hier hebben we, samen met Allee en Jessica, een Harry Potter movie marathon gehouden. Let wel, die films achter elkaar zijn iets van 19 uur! Dus we zijn om 20 over 4 's middags begonnen op zondag, en hebben alleen een stop gehad om naar de pizzaria te gaan om onze pizza op te halen, en we zijn doorgegaan tot half 2 's middags op maandag. Geen oog dicht gedaan tijdens alle films dus daarna helemaal kapot. Ik ben terug naar het huis van de Dykes gegaan en heb daar een paar uur geslapen, maar 's avonds gingen we naar het 'trans siberian orchestra'. Dit was mijn eerste concert ooit en het was geweldig! Ze noemen zichzelf wel een orkest, maar ze spelen kerstmuziek op een rock manier. Dit klinkt misschien heel suf, maar het was ongelofelijk gaaf! Omdat wij op de vijfde rij zaten, kregen we soms nog 'sneeuw' (schuim vlokjes) over ons heen en konden we alles perfect zien! Het was echt super gaaf!! Hierna was ik al helemaal uitgeput, dus meteen in slaap gevallen. De volgende dag gingen Audrey en ik naar de Archades games (van die spellen waar je tickets krijgt die je weer kan inwisselen voor prijzen) dus hier heb ik gedanst op van die platen die we vroeger bij streetdance hadden en allemaal andere dingen zoals dat gedaan. Ik heb er nog een mega grote oranje zonnebril aan overgehouden :). Dit was ook oudjaarsdag, en aangezien de Dykes familie niet echt iets doet met oud en nieuw, ben ik naar Caleb's huis gegaan. Jessica was hier ook en een jongen genaamd Kevin die ik nog niet eerder had ontmoet. Met zijn vieren hebben we het nieuwe jaar ingeluid met monopoly en verstoppertje in het pikkedonker. We hebben om 11 uur de bal zien vallen in New York (wat een drama om niks zeg! Dat ding valt niet eens! Ik kan niet begrijpen dat mensen daar nou uren voor in de kou staan) aangezien wij in een andere tijdzone zitten. Maar wat ik wel héél vreemd vond was dat er voor de andere tijdzone helemaal geen aftellen op tv is! Dus tijdens ons enthousiasme voor het verstoppertje zijn we vergeten op de klok te kijken, en hebben we elkaar maar een gelukkig nieuw jaar gewenst om 2 minuten over twaalf in het donker. Ik heb ze allemaal drie zoenen gegeven wat ze helemaal geweldig vonden en ik heb zelfs nog wat vuurwerk gezien! Ik was bang dat het voor mij een nieuwjaar zonder vuurwerk zou worden, want je mag geen vuurwerk hier afsteken omdat het hier veel te droog is, maar er zijn een hoop mensen die het illegaal gewoon doen, en daar was ik erg blij mee want wat is nou een oud en nieuw zonder vuurwerk!?
Later bleek het een goede beslissing van mij geweest te zijn om naar Caleb's huis te gaan aangezien Roy niet eens de moeite had genomen om op te blijven en Janell en Audrey voor die tijd in slaap waren gevallen. De volgende dag heb ik uitgeslapen en ben ik blijkbaar naar Target geweest (dat staat in mijn agenda) maar ik kan me niet meer herinneren waarvoor. Later heb ik mijn blog geschreven.
De volgende dag ben ik met Audrey naar de mall gegaan en hebben we in de bioscoop 'the secret life of walter mitty' gezien en hebben we nog wat rond gekeken in de winkels. Dit was niet super gezellig aangezien ze niet eens naast me wilde lopen voor een onverklaarbare reden, maar ik heb er het beste van geprobeerd te maken.
De volgende dag zijn Audrey, Sarah en ik naar de film 'Frozen' geweest. Een super schattige film met mooie muziek erin van Disney. Als je hem nog niet hebt gezien kan ik hem echt aanraden! Hierna heb ik een doos gekocht om mijn kerst- en verjaardagscadeautjes in te versturen naar mijn ouders (Die is een paar dagen geleden aangekomen omdat ik er telkens niet aan toe kwam hem te versturen) en zijn we naar 'worldmarket' geweest. Een winkel waar ze dingen hebben van overal op de wereld. En wat ze daar ook hebben: STROOPWAFELS!!! Ze proeven dan wel een beetje oud, maar het zijn en blijven stroopwafels :D En ze hebben drop en (waar ik bij een later bezoek pas achter kwam) mariakoekjes. Verder niet zo heel veel uit Nederland, maar toch leuk om dat te vinden :)
De volgende dag (zaterdag 4 januari) zijn Roy, Janell, Audrey, Sarah en ik naar Granbury geweest. Een stadje dat eigenlijk een vierkant van winkels is met een kerk in het midden. Hier hebben we geshopt en 's avonds hebben we een ghosttour gedaan. Hierbij gingen we langs gebouwen waar geesten zouden zitten. Ik was eerst wat sceptisch tot we bij een gebouw kwamen dat nog steeds als een muziekschool werd gebruikt (het lag een beetje buiten het vierkant). Hier vertelde de vrouw dat er een geest van een vijf jarig meisje genaamd Audrey was en dat zij heel erg van muziek hield. Ze deed soms deuren op slot of juist open en een keer toen de vrouw samen met twee van haar vrienden naar binnen gingen was er iets heel gaafs. Ze hadden een apparaat mee waar je bepaalde radiogolven mee op kon vangen zodat je kon horen wat geesten zeggen. Ze zaten daar dus in dat huis met z'n drieën en maakte muziek. Ene 'Brandon' speelde de gitaar en ze waren met z'n drieën gewoon lol aan het maken. Op een gegeven moment stopte Brandon met spelen omdat hij even een zaklamp moest doorgeven aan iemand anders, en op de opname van het apparaat hoor je in deze stilte een meisjes stem die zegt: 'Don't stop playing Brandon' (Niet ophouden met spelen Brandon). Ze hebben Audrey ook gevraagd of ze de ghosttours leuk vond en ze antwoordde ja. Dus een keer tijdens een andere ghosttour zei een mevrouw voordat ze doorgingen naar de volgende locatie: 'Bye Audrey' en toen maakte ze een foto van het huis en die foto heb ik gezien want die had de vrouw uitgeprint. Op de foto zag je heel erg duidelijk een klein meisje voor het raam staan!!! Nu ben ik niet meer zo heel sceptisch :P
De volgende dag was de laatste dag van de winter vakantie en toen heb ik met Marlien geskyped en hebben Audrey en ik bladeren geveegd in de voortuin.
De dag hierna was Elke jarig!!!! :D Dus even gefacetimed met Elke en ik heb mijn kerstkaarten geschreven. We hadden deze dag ook nog vrij want ze hadden lerarenvergaderingen o.i.d.
Op 10 januari hadden we Food Day met Japans. We hebben toen in plaats van les, rijstballen gemaakt! Dat was echt heel gezellig en super lekker! Ik heb toen ook voor het eerst zeewier gehad en dat was ook lekker :) Ik mis iedereen van Japans nu al, aangezien het tweede semester is begonnen en ik nu een nieuwe klas heb: Disaster Response. Hier vertel ik later nog wel meer over. Ik heb met Japans ook nog geleerd dat als je water kookt en je krijgt van die kleine bubbeltjes terwijl het nog niet helemaal kookt, dan is het water 70 graden celcius. De volgende dag was zaterdag 11 januari en toen kwam Sarah bij mij en zijn we naar buiten gegaan naar de atletiekbaan van de school naast het huis en hebben we daar gepraat. Ik heb haar toen alles verteld (ze wist veel ook al) en toen hebben we samen Donna geprobeerd te bellen maar dat lukte niet. De volgende dag heb ik toen zelf Donna gebeld 's ochtends en toen hebben we besloten dat ik beter kon wisselen. Donna wilde wel eerst een back up plan hebben voor als Janell mij meteen het huis uit wilde hebben. Dus maandag heb ik aan de tweeling gevraagd of ik eventueel tijdelijk bij hun in huis kon wonen tot de organisatie een nieuwe hostfamilie voor me had gevonden. Mijn vraag werd beantwoord met een luidkeels: We krijgen een nieuwe zus! En een omarming. Zij hebben hun ouders gevraagd en die wilden het ook graag (ze hadden het eerder al een keer gehad over het hebben van exchange students nadat ze mij hadden ontmoet) en hebben ze in de dag erna al het papierwerk ingevuld. Op dinsdag avond heeft Donna Janell gebeld en haar verteld dat ik wilde switchen. Ik zat boven in mijn kamer en na ongeveer een uur kwam ze de telefoon naar mij brengen omdat Donna mij ook nog wilde spreken. Ze zei geen woord en liep weer naar beneden. Dus ik nog even met Donna gesproken dat ze me de volgende dag 's avonds zou komen ophalen en dat ik dan bij haar zou slapen en dat ik gewoon heel netjes en vriendelijk naar de familie moest zijn (wat voor mij heel logisch was). Dus ik ben toen begonnen met dingen in te pakken en toen ik eindelijk mijn moed bij elkaar had geschraapt om naar beneden te gaan zat alleen Janell daar nog tv te kijken. Ik zei, I'm sorry, zij zei: It's your choice. en toen liep ze naar haar kamer om te gaan slapen. Ik heb mijn koffers naar boven getild en alles tot ongeveer 1 uur 's nachts lopen inpakken. Ook nog even met mijn vader gebeld.
De volgende dag dacht ik gewoon naar school te gaan maar toen bleek dat ik thuis zou blijven om in te pakken en dan zou ik om half 2 naar Donna worden gebracht door Janell omdat ze niet wilde dat ik er nog was als Audrey thuis kwam van school. Ik heb ze allemaal een brief geschreven en Roy nog een extra nadat ik erachter kwam dat ik geen persoonlijk afscheid van hem zou kunnen nemen (hij staat namelijk om 3 uur 's nachts op en was al weg en zou pas terug komen om 5 uur 's middags) en daarna ben ik door Janell naar Donna gebracht. Hier werd ik (met mijn twintig tassen) openlijk ontvangen en ik heb nog doei tegen Janell gezegd, maar daar kreeg ik geen antwoord op.
Donna had een meisje in huis van 21, Susan, die uit Korea kwam en die vroeger een exchange student daar was maar nu hier studeerde. Met haar, aangezien Donna moest werken, ben ik naar the cheesecake factory geweest voor lunch en daarna hebben we frozen yoghurt gehad. Hierna zijn we langs Donna's werk gereden om haar op te pikken en daarna weer naar Donna's huis. Het bleek dat de Hines familie alles al had ingevuld dus ik kon er meteen die avond heen, en ze hadden ook al besloten dat ze me voor de rest van het jaar wilden :D
Dus 's avonds zijn Donna en ik naar de Hines familie toe gereden. Dat was nog een heel avontuur. We hadden een tomtom waar we het adres in hadden gevoerd, maar die kon telkens de satellieten niet vinden, dus hadden we het adres ook maar in Donna's telefoon ingetypt. Toen die begon te werken, dacht de tomtom ook opeens 'hé ik ga wat doen!' dus toen hadden we twee kwakers die door elkaar heen kakelden :P Dit ging goed toen we op de snelweg zaten want toen gaven ze dezelfde instructies, maar hoe dichter we bij het huis kwamen, hoe meer van elkaar weg de instructies waren. Dus op een gegeven moment was het letterlijk dat de tomtom zei dat we links moesten en dat de telefoon zei dat we rechts moesten! Dus wij dachten: 'die tomtom zal het wel weten' dus wij gingen rechts, en dan gaan we een rondje in een wijk dat niet de wijk is waar we moeten zijn :P Dus toen besloten we de telefoon te volgen en die bracht ons naar onze bestemming. De telefoon zei: 'destination reached'. De tomtom zei: 're-calculating'. hahahahaha! Daar heb ik nog erg lang om moeten lachen :P
Ik voelde me meteen enorm welkom in dit gezin en dat heb ik nog steeds. Ze zijn hartstikke geïnteresseerd in Nederland en alles wat ik heb te vertellen en vragen veel vragen.
Op school tijdens deze week was het 'mid-term week' wat een soort toetsweek is. Aangezien ik minder dan twee keer niet op school was geweest in het eerste semester en ik niet de klas uit gestuurd was, mocht ik twee toetsen laten vallen. Ik heb astronomie en Engels niet gedaan, omdat dat de twee vakken waren waar ik veel moest leren en ik daar nou niet echt in de stemming voor was.
Op vrijdag was iedereen vroeg uit, dus gingen Heather, Haley en ik naar de buren waar een klasgenoot Ben woont. We hebben samen geprobeerd een puzzel te maken, maar die was echt super lastig dus we zijn niet zo heel ver gekomen. Daarna hebben we Pulp Fiction gekeken.
Ik bedenk me net, heb ik al gezegd dat Heather en Haley een identieke tweeling zijn? Ik heb soms nog steeds moeite om ze uit elkaar te houden :P

Op zaterdag zijn we met de hele familie gaan shoppen. We zijn naar het postkantoor gegaan om de doos te versturen voor mijn ouders en zusje, hebben broeken gekocht bij Wallmart (de langste lengte en nog steeds aan de korte kant :P) en beddengoed en gordijnen gekocht. Allemaal in het oranje :D Dit duurde de hele dag maar we hebben wel heel veel gedaan gekregen.
De volgende dag was zondag. Mijn hostfamily gaat naar de kerk, dus ik ging natuurlijk mee. Dit was erg bijzonder. Het leukste vond ik dat je op een gegeven moment opstond en iedereen om je heen een hand gaf en een goedemorgen wenste. Er waren meer dan 200 mensen in de zaal dus de mensen die spraken hadden microfoons en alles werd gefilmd en op beamers afgespeeld zodat iedereen het goed kon zien. Er werd ook veel gezongen en muziek gemaakt. Hierna ben ik met Heather en Haley naar huis gereden (zij hebben een eigen auto, een rode cabrio :D) en hebben we 'Soldaat van Oranje' gekeken op youtube. Mijn vader had hem gevonden met Engelse ondertiteling. Ze vonden het een erg goede en informatieve film aangezien ze nog nooit echt hadden nagedacht over hoe het in Nederland was tijdens de oorlog.

Op maandag begon het nieuwe semester officieel, maar we hadden een vrije dag aangezien het 'Martin Luther King day' was. Ik ben toen met Heather naar 'Saving Mr Banks' geweest, een film over de vrouw die Mary Poppins had geschreven, een erg mooie film! En daarna kwam Sarah bij ons om iedereen te ontmoeten. 's Avonds hebben we hutspot gemaakt en ze vonden het heerlijk! Ook hebben Heather en ik (Haley was er die dag niet namelijk) arretjenovcake gemaakt, maar die was niet klaar tot 1 uur 's nachts, dus die hebben we de volgende dag aangesneden.
Op woensdag avond was er een parentmeet van track (atletiek) waar ik samen met Goldie (hostmoeder) heen ben geweest. Hier heeft Coach Beckler verteld wat ze van het seizoen verwacht etc. Ik ben nu dus in Track :) Niet dat ik ook maar iets beter ben dan tijdens Cross Country :P Maar ik heb al wel meer trainingen voltooid dan ik ooit met cross country heb gedaan :D
Op donderdag was er een cross country banquet. Dat was echt super gezellig! Iedereen was in pak en jurk en je nam een date mee (ik had Heather en Haley meegenomen) en iedereen van cross country was er. Het was tegelijk met het Football banquet dus het was erg druk. De hele kantine stond vol met ronde tafels met een zwart tafelkleed en mooie stoelen. Ik zat aan de tafel met Heather, Haley, Abby en haar zus, Star (een nieuwe vriendin die ook aan onze lunch tafel zit, haar lunch is namelijk gewisseld naar de onze in het tweede semester) en haar date en dan nog twee jongens die ik niet kende en Becky. Het was super gezellig en daarna gingen we eten. Het was barbecue, wat niet een echte barbecue is maar een type eten, zoals Italiaans of Chinees. het was erg lekker, en ik ben erachter gekomen dat ze hier een super lekker toetje hebben: cobbler pie! Echt super super lekker!!!!
Na het eten gingen we naar de bibliotheek in de school (het football team, die met veel meer waren, gingen naar de gymzaal) en hier hebben we een filmpje gezien van super veel foto's die waren gemaakt tijdens het seizoen. Dat was erg grappig en gezellig. Hierna kregen mensen awards, zoals Maria, die achtste werd op de State meet! En daarna kregen alle seniors ook nog een award omdat ze er volgend jaar niet meer zouden zijn. En ik kreeg er ook een :D Met mijn naam erop en alles :D Echt super lief! Coach Beckler zei dat ik altijd voor gezelligheid zorgde en dat iedereen me enorm gaat missen als ik weer terug naar Nederland ga. Iedereen kreeg ook een certificaat waar op staat dat je het hebt gekregen 'for hard work and dedication'. Het was echt super leuk om iedereen weer te zien. Natuurlijk heb ik veel foto's gemaakt :)
Op vrijdag avond was er 'Legacy Legend'. Dat is een talentenshow op school voor zang. Bonnie, een vriendin die nu ook aan onze lunchtafel zit en die een echt flapuit is, zong daar dus ik ben daar heen gegaan om haar te supporten. Haley had een debatteer wedstrijd de hele dag en Heather moest oppassen, dus daar ben ik samen met Ben heen gegaan. Hij praat niet echt veel, dus ik heb wel geprobeerd om gesprekken met hem te voeren maar hij is gewoon erg stil. Bonnie kon super goed zingen maar ze won helaas niet. De jongen die wel won, Tony, had het echt dik verdiend! Hij kon super goed zingen en zijn versie van hallelujah was echt geweldig! Hierna weer naar huis.
De volgende dag heb ik de hele dag met Goldie geshopt. We zijn naar allemaal winkels geweest en het was super gezellig

  • 29 Januari 2014 - 11:14

    Okke:

    Mooi beschreven je bijzondere avonturen in Texas en knap in alle situaties gehandeld
    Xxxx Okke

  • 29 Januari 2014 - 20:48

    Oma En Opa:

    Wat een verhaal ! We keken er wel van op. Maar we hopen dat je je in je nieuwe gastgezin erg thuis zult voelen; maar daar lijkt het wel op, gezien je verslag.
    Nog bedankt voor je leuke kaart !
    Groetjes

    Oma en Opa
    Goirle

  • 30 Januari 2014 - 14:35

    Miriam Vand Dun:

    Je hebt alles weer heel goed verwoord. We zijn trots op je dat je zelf contact hebt opgenomen met Donna en dat je zelf een nieuwe host family hebt aangedragen. Fijn dat je zoveel vrienden hebt gemaakt en dat de vriendschappen zo hecht zijn dat ze jou zelfs voor een half schooljaar in huis willen nemen, een kamer gaan inrichten etc. Lief dat Goldie met jou meeging naar de parentmeet. Groetjes aan je nieuwe familie!
    xxx Map

  • 06 Februari 2014 - 18:34

    Judith:

    Lieve Marieke, Eerlijk gezegd schrok ik wel een beetje maar wat heb je het enorm knap opgepakt. Ook weer een heel leer proces in het leven!! Ja het is wat!
    Blijf maar schrijven hoor ik vind het heel erg leuk! Groetjes van Judith. Ik denk regelmatig even aan je. Het komt goed! Groetjes van Judith

  • 23 Februari 2014 - 12:38

    Judith:

    Hoe gaat het met je? Ik mis je verhaaltjes! Nou ja verhaaltjes, verhalen. Groetjes vanuit Sneek. Judith en de rest. Toi toi toi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Omdat ik 10 maanden naar Arlington, Texas ga om daar high school te volgen dacht ik: Laat ik een blog bij houden voor de mensen thuis :)

Actief sinds 28 Juli 2013
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 19600

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 10 Juni 2014

Marieke goes Arlington, Texas

Landen bezocht: